فراجا گردشگری
استاندار مركزی عنوان كرد:

فرش از عناصر اصلی هویتی اراک است

فرش از عناصر اصلی هویتی اراک است به گزارش فراجا، مرکزی استاندار مرکزی اظهار داشت: روند مرمت بازار تاریخی اراک با اعتبار حدودا ۱۰۰ میلیارد تومانی شروع شده تا بازار را به موقعیت مناسب و شکوفای گذشته اش برگردانیم.


فرزاد مخلص الائمه، جمعه، ۲۷ مهر ماه در رویداد فرش و معماری بازار تاریخی اراک اظهار نمود: بازار اراک، بزرگترین بازار یک راسته سرپوشیده جهان و قطب تولید و تجارت فرش در منطقه است.
وی با اشاره به اینکه فرش جایگاه خویش را در سبد زندگی مردم از دست داده است، اضافه کرد: متاسفانه امروزه بازار اراک را آن بازار قدیمی که سرتاسر بوی فرش می داد نمی بینیم.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: چندی پیش قراردادی فی ما بین اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل اوقاف، شهرداری، فرمانداری، دادستانی و کسبه بازار منعقد گردید تا هرچه امکان دارد برای مرمت و سر و شکل دادن به شرایط بازار و ارتقا وضعیت میراثی بازار تلاش نماییم.
وی با اشاره به اینکه آن چه سبب پیشرفت جوامع می شود، هویت جامعه است، اظهار داشت: بایستی عناصر مثبت هویتی جامعه را شناسایی نماییم.
مخلص الائمه با تکیه بر این که اراک و استان مرکزی سرشار از عناصر هویتی مختلف است، اظهار نمود: فرش جزو عناصر هویتی اصلی شهر اراک است و برای حفظ این عنصر هویتی باید تلاش نماییم. فرش اراک عنصری است که می تواند ما را از سایر شهرها و مناطق متمایز کند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: روند مرمت بازار تاریخی اراک با اعتبار حدودا ۱۰۰ میلیارد تومانی شروع شده تا بازار را به موقعیت مناسب و شکوفای گذشته اش برگردانیم.
وی افزود: برای مرمت بازار اراک، لازم است تا کسبه و هیات امنای بازار که جزو شورای راهبری تفاهمنامه هستند، همراهی ویژه ای داشته باشند.
به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، دومین رویداد «فرش و معماری» با آثار هنری از مهدی مهاجرانی و سمیه صالحی در سرای نوذری بازار تاریخی اراک برگزار شد.








منبع:

1403/07/28
11:10:19
0.0 / 5
29
تگهای خبر: بازار , شهر , مرمت , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912