فراجا گردشگری
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

2400 پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا می باشد

2400 پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا می باشد به گزارش فراجا، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: ۲۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا می باشد.



به گزارش فراجا به نقل از مهر، علی اصغر شالبافیان حسین آبادی در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف اصفهان، ضمن اشاره به این که از آغاز دولت سیزدهم تابحال یک هزار و ۶۱۰ پروژه در حوزه گردشگری افتتاح شد، عنوان کرد: هم اینک ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور با هزینه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا می باشد که به اذعان وزارت کشور از پروژه های برتر هستند.
وی با اشاره به اینکه ۸۱ پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود ۹۷ هزار میلیارد تومان بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اضافه کرد: امید است با دستور رئیس جمهوری این پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: یکی از مولفه هایی که در این حوزه کمک کرد مشوق هایی بود که از جانب دولت و شوراهای اسلامی شهرها در نظر گرفته شد و بعضی از مصوبات دولتی؛ در این خصوص دولت ۲۱ مصوبه حمایتی برای گردشگری گذراند.
شالبافیان با قدردانی از مدیران و نمایندگان استان اصفهان برای تلاش در بازگشایی و احیای کارخانه ریسباف، اظهار داشت: مردم اصفهان امروز با اندک اقدام مسؤولان و خدمتگزاران خوشحال هستند.
وی اظهار داشت: تجربه ریسباف نشان گر اینست که با کنار همدیگر قرار گرفتن میتوان بعضی از اختلاف نظرها را مرتفع کرد چونکه اگر همکاری مدیریت بانک ملی نبود این هویت تاریخی به مردم و شهر اصفهان بازنمی گشت.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: برپایه دستور رئیس جمهوری امیدآفرینی ابر پروژه دولت می باشد و ریسباف یکی از آنها است و حدود ۴۷ پروژه دیگر در دولت سیزدهم مثل ریسباف به ثمر رسید که همچون آنها میتوان به گوهر پاک در سیرجان اشاره نمود.
شالبافیان اضافه کرد: این ۴۷ پروژه احیا شده در جای خود یک شأن ملی بین المللی دارد و در همه این پروژه ها به کلید واژه کار تیمی و همدلی می رسیم؛ پروژه هایی بزرگ مقیاس که از آغاز دولت گره گشایی شدند و این ها هر کدام به مانند نگینی در جغرافیای کشور توانستند گروهی را شاد کنند، هویت جدید بیافرینند و هویت قدیمی را بازیابی کنند.
وی تصریح کرد: بازگشایی ریسباف دل مردم اصفهان را شاد کرد و می تواند الگویی برای احیای بناهای تاریخی در دیگر شهر های کشور شود؛ ریسباف را برای اصفهانی ها آماده می نماییم اما از نقش ریسباف بعنوان اقدام نمادین و الگو نباید غافل شد. به موازات مرمت این بنا ضروری است تورهای گردشگری شکل گیرد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه از این پس هم در وزارت پیگیر مبحث ریسباف خواهیم بود و کمک خواهیم کرد، اضافه کرد: پیرو بازدیدی که دبیرکل سازمان جهانی گردشگری از نمایشگاه گردشگری داشتند بتوانیم دفتر منطقه ای سازمان صنایع دستی و گردشگری را برای اصفهان کسب نماییم و ریسباف نه فقط زمینه ساز بیان هویت اصفهانی ها باشد بلکه زمینه آمد و شد صنعتگران صنایع دستی همه دنیا با اصفهان قرار گیرد.
به گزارش فراجا به نقل از مهر، کارخانه ریسباف اصفهان، که از دهه ۸۰ به علت بدهی به بانک ملی تعطیل شده بود، عصر امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت برابر با ۱۸ می روز جهانی موزه، با حضور مسؤولان استانی و شهری و تعدادی از فعالان و علاقه مندان حوزه میراث فرهنگی اصفهان بازگشایی شد.



منبع:

1403/03/01
08:59:37
0.0 / 5
452
تگهای خبر: شهر , صنایع دستی , گردشگری , مرمت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912