به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، دكتر محمدحسن طالبیان در مورد نگرانی های به وجود آمده در مورد احداث زیرگذر در محوطه ثبت جهانی شوش با بیان این كه یك قرن است كه از وجود جاده ترانزیت اندیمشك ـ اهواز میگذرد، اضافه كرد: حدود دو دهه پیش یك پل روگذر در چهارراه شوش احداث شد. این در شرایطی است كه حدود چهار سال است كه یك طرح زیرگذر هم وجود دارد كه ما مجوز احداث آن را تابحال ندادهایم و مخالفت كردهایم.
او با اشاره به این كه توضیحی كه آن ها داده اند این است كه پل روگذر سبب تخریب منظر شهر شوش شده كه البته كاملا درست هم است، ادامه داد: مبحث این است كه در این زمینه دو راه حل وجود دارد؛ راه حل نخست تولید میدان و راه كار دوم احداث جاده كمربندی شهرستان است كه حدود چهار سال است در حال رایزنی برای آن هستیم.
معاون سازمان میراث فرهنگی كشور احداث جاده كمربندی را راه حل مؤثرتری دانست و اظهار داشت: از آن جا كه شوش مقصد گردشگری دنیا است با احداث كمربندی از ورود ماشینهای سنگین و آلوده جلوگیری میشود كه این علاوه بر این كه به نفع مردم است به نفع ایمنی بازدیدكنندگان و گردشگران هم است.
او تصریح كرد: سؤال پیش آمده برای آنها این است كه میگویند در محلی كه پل روگذر احداث شده آثار تاریخی وجود ندارد در حالیكه ما بیان كردیم آثار وجود دارند.
طالبیان بیان كرد: عملیات در حال انجام برای برداشتن پل است كه با عنایت به این كه منظر ورودی خراب شده كار خوبی است.
او با بیان این كه از وزیر راه و شهرسازی خواستهایم كه احداث كمربندی را در اولویت قرار دهد، تصریح كرد: همچنان مجوزی برای احداث زیرگذر از جانب سازمان میراث فرهنگی صادر نشده و كارفرمایان پروژه هم اذعان داشتهاند كه بدون مجوز میراث فرهنگی اقدام به شروع عملیات نخواهند كرد.