معاون وزیر میراث فرهنگی:
کرمان در بسته بندی خشکبار صادراتی از صنایع دستی بهره نگرفته
به گزارش فراجا، کرمان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این مطلب که به دنبال تدوین سند توسعه صنایع دستی هر استان هستیم، اظهار داشت: برای توسعه بازار صنایع دستی باید بخش خصوصی ورود پیدا کند و در این صورت میتوان امیدوار بود که تسهیل گری دولت کارا باشد.
مریم جلالی شامگاه، ۱۵ آذرماه از کارگاه و فروشگاه صنایع دستی، اکونو موزه بانو بی بی حیاتی و مجموعه گنجعلی خان کرمان بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: آموزش، سنگ بنای رونق اقتصادی صنایع دستی است.
جلالی با اشاره به خانواده محور بودن صنایع دستی اظهار داشت: آموزش صنایع دستی بطور معمول سینه به سینه منتقل و درون خانواده ها شکل گرفته اما با تغییر ساختار خانواده ها، برخی رشته ها به فراموشی سپرده شده است.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، احیاء رشته های صنایع دستی را از سیاست های این وزارتخانه دانست و بیان کرد: کرمان از نظر ظرفیت صنایع دستی هم در عرصه دستباف ها و هم حوزه دست ورزها سرآمد است.
وی ادامه داد: پته کرمان، شهرت جهانی دارد. منتهی باید از پته محصولات جدید و مورد نیاز خانواده ها را تولید کرد.
جلالی استانداردسازی و بسته بندی و صادرات را زنجیره های بعدی ارزش افزوده برشمرد و عنوان کرد: می توانیم صنایع دستی را همچون سایر کالاهای صنعتی به سبد صادراتی اضافه نماییم.
وی بر لزوم شناسایی فاکتورهای صادراتی صنایع دستی اصرار کرد و اظهار داشت: هنرمندان به بسته های حمایت، صنعتگران به توانمندسازی و بازرگانان به بسته های تشویقی نیاز دارند و این بسته ها باتوجه به ظرفیتهای صنایع دستی هر استان تعریف خواهند شد.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این مطلب که بدنبال تدوین سند توسعه صنایع دستی هر استان هستیم، در ادامه بر لزوم جلب توجه سرمایه گذاران اصرار کرد و اظهار داشت: برای توسعه بازار صنایع دستی باید بخش خصوصی ورود پیدا کند و در این صورت می توان امیدوار بود که تسهیل گری دولت کارا باشد.
وی ادامه داد: باوجود رسانه های اجتماعی، معرفی های چند رسانه ای، هوش مصنوعی و حتی حضور نسل جوانی که ادبیات جهان را می شناسد، دیگر دغدغه عدم توانایی در معرفی صنایع دستی را نداریم.
جلالی اضافه کرد: صنایع دستی باید در معرض دید باشد و در این صورت به ادبیات توسعه نزدیک و متصل می شود و فعالان اقتصادی و توسعه ای متوجه ارزش افزوده آن می شوند.
ایشان سپس انتقاد کرد: با وجود وجود محصولات صادراتی همچون خشکبار استان کرمان، چرا از صنایع دستی اش برای بسته بندی های محصولات صادراتی استفاده نکرده است؟
منبع: faraja.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب