فراجا گردشگری
اعلام برنامه های روز جهانی و هفته گردشگری

بازدید از موزه ها ۶ مهر مجانی است

بازدید از موزه ها ۶ مهر مجانی است به گزارش فراجا، قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود: جمعه ششم مهرماه همزمان با روز جهانی گردشگری بازدید از تمام موزه ها و محوطه های تاریخی در سرتاسر کشور، مجانی است.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، نشست خبری علی دارابی، قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری این وزارت در آستانه روز جهانی گردشگری، چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار گردید. روز جهانی گردشگری ۲۷ اکتبر (ششم مهرماه) از جانب سازمان گردشگری ملل متحد گرامی داشته می شود و سال جاری گرجستان میزبان این رویداد جهانی خواهد بود. در ایران هم این روز به مدت یک هفته گرامی داشته و برنامه هایی به این مناسبت اجرا می شود.
علی دارابی، قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تبریک هفته گردشگری به تمام فعالان و صنوف گردشگری، اظهار داشت: جمعه، ششم مهر بازدید از موزه ها و مجموعه های تاریخی در سرتاسر کشور برای عموم مردم مجانی است.
او ضمن اشاره به دیداری که در آستانه هفته دفاع مقدس با مقام معظم رهبری صورت گرفت، اظهار نمود: یکی از بحث هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح نمودند، چرایی جنگ بود. در رابطه با این مورد و ارتباط آن با میراث فرهنگی مبحث قابل بیانی وجود دارد؛ در برنامه توسعه هفتم یکی از اهداف تعریف شده برای میراث فرهنگی، ثبت ۱۵۰ نقطه و مکان در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است. یکی از مهم ترین مسائلی که در فرمایش مقام معظم رهبری هم بود، آن است که ما در معرض تجاوز دشمن قرار گرفتیم، دشمنی که ۶۰ کشور به آن کمک می کردند. حقیقت اینست که وظیفه ما محافظت از آن میراث و تثبیت مکان رویدادها و روایتگری آن است.
قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری در قسمت دیگری از سخنان کوتاهی که در این جلسه داشت، اظهار داشت: آخرین مرحله از بازدیدهای آقای صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تمام معاونت ها، شرکت ها و موسسه های انجام شد. مسائل، مشکلات و مطالباتی عنوان شد که موظفیم به آنها رسیدگی نماییم. با رئیس برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور جلساتی داشته و داریم و گامهای خوبی برداشته شده است. آئین نامه هایی که مطابق با برنامه هفتم توسعه هم آماده شده است.

سفر ۲۰ اینفلوئنسر خارجی با ۳۰ میلیون دنبال کننده به ایران

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم از اجرای ۳۰۰ برنامه در سطح کشور و افتتاح ۱۶۷ طرح با حجم سرمایه گذاری بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان همزمان با هفته گردشگری اطلاع داد.
به قول او، گیلان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان بیشترین رویدادهای در رابطه با هفته گردشگری را دارند.
معاون گردشگری همینطور اظهار داشت: در منطقه ۱۲ شهر تهران تورهای گردشگری و رویدادهای مختلفی در رابطه با مفهوم صلح در همکاری با شهرداری برگزار می گردد. همینطور مقرر است فعالان بخش خصوصی در حوزه «گردشگری سبز» در رویدادی که هشتم مهرماه برگزار می گردد تقدیر می شوند و ادامه پروژه «ایران سلام» با سفر بیشتر از ۲۰ شخصیت اثرگذار که بیشتر از ۳۰ میلیون دنبال کننده دارند، در هفته گردشگری اجرا می شود.

برگزاری جشنواره غذا با کشورهای راه ادویه و رالی از خزر تا خلیج فارس

مصطفی فاطمی، مدیر توسعه گردشگری داخلی هم ضمن اشاره به بیانیه گردشگری سازمان ملل متحد در رابطه با شعار سال که با عنایت به تحولات بین المللی روی صلح تاکید دارد و با برشمردن رئوس اهداف معاونت گردشگری از برگزاری مراسم نکوداشت روز جهانی گردشگری، اظهار داشت: بر این اساس در چهار محور «گردشگری و صلح اجتماعی»، «گردشگری و صلح درونی»، «گردشگری و صلح با طبیعت» و «گردشگری و صلح جهانی» تببین شد که برنامه های هفته گردشگری روی آنها متمرکز است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 300 برنامه و رویداد بمناسبت هفته گردشگری برگزار می شود، به بعضی از آنها اشاره نمود و برنامه ریزی برای رونمایی از هفت محور گردشگری ادیان و تورهای آشناسازی، برگزاری جشنواره های اقوام در استان ها، همایش و نشست های گردشگری و وفاق ملی، جشنواره های غذا با کشورهای در راه راه ادویه بعنوان قدیمی ترین راه ارتباطی، برگزاری همایش دوچرخه سواری و برگزاری رالی گردشگری از خزر تا خلیج فارس را همچون آنها برشمرد.
فاطمی همینطور از برگزاری رویدادی با عنوان زبان پارسی و صلح در اردیبهشت ماه همزمان با یک هزار و هشتصدسالگی نام گذاری ایران برپایه کتیبه باستانی نقش رستم اطلاع داد.
حسن میثمی، مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز کلیاتی از برنامه های تبلیغاتی هفته گردشگری با تکیه بر شعار سازمان گردشگری ملل متحد که صلح و گردشگری می باشد، تشریح کرد.
همینطور پوستر هفته گردشگری از جانب قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی گردید، که تصویری از سیمرغ، پرنده اسطوره ای است که شاخه زیتونی بر منقار دارد. این طرح در اواخر دهه ۹۰ بعنوان برند گردشگری ایران برگزیده شده بود که در پوستر روز جهانی و هفته گردشگری تغییر خاصی داده نشده است.






منبع:

1403/07/05
12:11:04
0.0 / 5
198
تگهای خبر: تبلیغات , جشنواره , سفر , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912