فراجا گردشگری

کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد

کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد فراجا: کارگروه گردشگری دوچرخه با مشارکت تعدادی از فعالان این حوزه در تعامل با دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد.


به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، اولین نشست کارگروه گردشگری دوچرخه به عنوان یکی از زیر مجموعه های میزهای گردشگری ورزشی و ماجراجویانه ذیل دفتر توسعه گردشگری داخلی معاونت گردشگری انجام شد.
مصطفی فاطمی ـ مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی ـ که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، کوشش برای توسعه گردشگری موضوعی و ورود به مباحث گردشگری تخصصی را همچون امور اجرائی در دست اقدام بیان کرد.
او با اعلان اینکه معاونت گردشگری در مقام دولت، نقش تسهیلگری را به عهده دارد، تصریح کرد: در مقابل این امکان، مطالبه گری، ارتباط و تعامل فعالان بخش خصوصی با یکدیگر، ترسیم نقشه راه و رفع موانع اجرائی را در پی خواهد داشت.
فاطمی همین طور با اشاره به دستاوردهای تسهیلگری در سایر میزهای تخصصی مشابه، فرصت تعامل دو سویه میان بخش خصوصی و دولتی را راهگشای ورود به موضوع گردشگری موضوعی خواند.
در این جلسه اعضاء حاضر از فعالان حوزه گردشگری دوچرخه، با ارائه تجربه ها و نتایجِ کوشش برای توسعه این شاخه از گردشگری، درخواست های خودرا در ابعاد مختلف همچون نیاز به تدوین و برگزاری دوره های راهنمای گردشگری دوچرخه، فعال کردن ظرفیت ها، زمینه های زیرساختی، مناسب سازی این حوزه و نیز جلب حمایت های دولتی مطرح نمودند.
بنا بر نظرات دریافت شده از اولین جلسه کارگروه گردشگری دوچرخه، برنامه ریزی برای انجام امور اجرائی، تدوین نقشه راه و تقسیم وظایف بین اعضاء کارگروه، اقدام برای معرفی شاخه گردشگری دوچرخه به دفاتر خدمات مسافرتی و نیز ارائه راهکارهای اجرائی با حمایت وزارتخانه از راهنماها و تورهای گردشگری با دوچرخه در دستور کار قرار گرفت.
در آخر تصمیم بر آن شد تا اعضاء حاضر در کارگروه گردشگری دوچرخه ضمن ارتباط مستمر با یکدیگر و برگزاری نشست های کارشناسی نسبت به روند رشد این حوزه توجه جدی داشته باشند.



1403/02/31
12:47:19
0.0 / 5
460
تگهای خبر: خدمات , دفاتر خدمات مسافرتی , صنایع دستی , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912