فراجا گردشگری
سرپرست پانه های مسافربری شهرداری مشهد خبر داد

تردد 18 میلیون مسافر بوسیله پایانه های مسافربری مشهد در سال 1401

تردد 18 میلیون مسافر بوسیله پایانه های مسافربری مشهد در سال 1401 فراجا: خراسان رضوی سرپرست پایانه های مسافربری شهرداری مشهد از تردد 18 میلیون مسافر بوسیله پایانه های مسافربری مشهد در سال 1401 آگاهی داد.



سید مهدی امامی میبدی، امروز ۱ اسفند ماه، در نشست خبری اقدامات سازمان پایانه های مسافربری در استقبال از بهار، اظهار داشت: بهار ۱۴۰۳ و تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز شرایط خاص و ویژه ای را به وجود می آورد که لازم است دراین زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اعلان اینکه سال قبل حدود ۱۸ میلیون مسافر بوسیله پایانه های مسافربری مشهد تردد داشتند، اضافه کرد: یکی از پیشانی های ورودی مسافر به شهر مشهد، پایانه مسافربری است که بیشترین سهم تردد زائر و مسافر بوسیله پایانه مسافربری به انجام می رسد. یکی از وظایف سازمان پایانه مسافربری ایجاد زیرساخت های لازم برای تسهیل تردد زوار و مسافران است.

سرپرست پانه های مسافربری شهرداری مشهد افزود: طبق سالهای قبل ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین طرح های استقبال از بهار را داریم، اما سال جاری به سبب تقارن ماه رمضان با عید نوروز، برنامه های ما از ۱۵ اسفند آغاز می شود و از ۱۵ اسفند ماه، آمادگی کامل خدمات رسانی به زوار و مسافران را خواهیم داشت.

امامی میبدی اشاره کرد: خدماتی که دراین زمینه ارائه می شود در سه محور اصلی درون سازمانی، میان سازمانی و سازمان های خارج از شهرداری مشهد است.

سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد اشاره کرد: در بهار سال قبل حدود ۸۵۰ هزار تردد مسافر را در ۱۸ روز ایام نوروز داشتیم که روزانه بیش از ۲۰۰۰ تردد در پایانه های مسافربری مشهد گزارش شده که ۸۰ درصد آن مربوط به حمل و نقل اتوبوس برون شهری است. در روزهای پیک همچون در روزهای دهه پایانی صفر روزانه ۲۵۰ هزار مسافر بوسیله پایانه های مسافربری تردد دارند.

وی عنوان کرد: با همکاری شهرداری مشهد برنامه های مناسبتی هم برای نوروز و هم ویژه ماه رمضان خواهیم داشت، همین طور طبق سالهای قبل فضاآرایی، گل آرایی، سفره هفت سین و... را در پایانه های مسافربری خواهیم داشت.

امامی میبدی اضافه کرد: یکی از اقدامات سال قبل که با همکاری و هماهنگی آستان قدس رضوی صورت گرفت، توزیع افطاری برای مسافران خروجی بود که با استقبال خوب مسافران نیز مواجه گردید. در محور بعدی برنامه مشترکی با شهرداری مشهد و سازمان ترافیک به ویژه در خروجی میدان انقلاب خواهیم داشت که محدودیت های ترافیکی بوسیله پیامک به اطلاع مسافران و مجاوران خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات پیش بینی شده برای اسکان زوار و مسافران اظهار داشت: در طبقه دوم پایانه مسافربری زائرسرایی با ظرفیت ۴۰۰ تخت داریم، همین طور اسکان موقت زوار در پایانه مسافربری با ظرفیت بیش از ۸۰۰ نفر نیز تدارک دیده شده است، همانند سال قبل نیز نمازخانه ها را نیز تجهیز خواهیم کرد تا در زمان اضطرار مسافران بتوانند از آن بهره گیرند.

سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد نظرسنجی از مسافران که بمنظور شناسایی نقص ها و کمبودها به انجام می رسد را یکی دیگر از اقدامات پیش بینی شده دانست و اظهار داشت: بر مبنای نظرسنجی سال گذشته، رضایت مسافران از خدمات ۸۰ درصد بوده است و به همین دلیل با اهمیت ترین دغدغه مسافران و زوار تهیه بلیت و خروج با تاخیر اتوبوس ها بوده که دراین زمینه ها کوشیدیم اطلاع رسانی ها و تمهیدات لازم صورت گیرد تا این نقصها به حداقل برسد.

وی اظهار داشت: بمنظور خدمت رسانی و نظارت بر امور، حضور پررنگ مسئولان استانی و غیراستانی را در محل پایانه مسافربری خواهیم داشت. همین طور ۲۴ ارگان همچون پلیس راهور، اداره صمت، آستان قدس رضوی، اداره کل راهداری و... در امر خدمت رسانی به زوار و مسافران حضور فعال خواهند داشت.

امامی میبدی اضافه کرد: یکی از وظایف ما تامین سوخت وسایل حمل و نقل عمومی است که در بطور معمول روزانه حدود ۸۰ هزار لیتر گازوئیل توزیع می شود، اما در روزهای پیک سوخت رسانی تا ۱۵۰ هزار لیتر نیز ظرفیت داریم تا مانعی برای سوخت گیری وسایل حمل و نقل عمومی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: برمبنای آماری که داریم ۶۰ درصد میزان مسافری که در سال ۱۴۰۲ با بهره گیری از سیستم حمل و نقل عمومی شامل ناوگان اتوبوس، قطار و هواپیما جابجا شده است مربوط به پایانه مسافربری بوده است.

سرپرست پایانه های مسافربری شهرداری مشهد بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۵۰۰ نفر در راه مانده داشتیم که با مشکلات زیادی در سطح شهر مشهد روبه رو شده بودند و توانستیم مشکلات این افراد را برطرف نماییم تا به مقصد مورد نظر خود برسند.

امامی میبدی افزود: سال جاری نیز برنامه ای برای در راه ماندگان داریم که توسط سازمان پایانه ها با همکاری آستان قدس و شهرداری مشهد اهتمام خواهیم کرد مشکلات دراین زمینه را به حداقل برسانیم.

وی اشاره کرد: سفارش های موکد ما به مسافران این است که گرفتن بلیت را منوط به حضور مستقیم در پایانه نکنند و حتما مسافران برای بلیت برگشت خود پیش از سفر و بوسیله سایت و سامانه های مجاز اقدام نمایند.





منبع:

1402/12/02
08:09:47
0.0 / 5
477
تگهای خبر: خدمات , سایت , سفر , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
فراجا
faraja.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراجا محفوظ است - سال 1396 تا 1403

فراجا

یافتن بهترین جا برای گردشگری
تماس جهت تبلیغات در سایت: 3722-470-912