رئیس سازمان هواپیمایی كشوری پاسخ داد
تاخیر پروازها قانونی است؟
به گزارش فراجا، رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره ی علت تاخیر پرواز ایرلاین ها و عدم اطلاع رسانی مناسب به مسافران اظهار داشت: قسمتی از این تاخیرها باتوجه به شرایط پیش آمده در وضعیت فعلی قانونی است؛ اما در صورتیکه تاخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام نمایند.
به گزارش فراجا به نقل از ایسنا، در صورتیکه در ماه های گذشته درخواست شرکت های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت با مخالفت روبه رو شده و آنطور که سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرده، به تایید ستاد تنظیم بازار نرسیده بود، با کاهش پرواز در بعضی مسیرها اینطور عنوان شد که شرکت های هواپیمایی عمدا نسبت به کاهش ارائه پروازها اقدام می کنند؛ هرچند این نظر از طرف دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی رد شد. البته اسعدی سامانی با اعلان اینکه ظرفیت ناوگان هوایی کشور سیر نزولی دارد، گفته بود که تقاضا برای سفر در بخش هوایی در نوروز ۱۴۰۲ افزایش خواهد داشت و باتوجه به محدودیت های موجود نمی توان به کل تقاضای بازار پاسخ داد.
از طرف دیگر در بعضی از پروزها هم شاهد تاخیر یا تغییر زمان پرواز هستیم که این مساله هم بصورت مناسبی به مسافران اطلاع رسانی نمی گردد. تا جایی که ۴۶ درصد از پروازهای برنامه ای ایرلاین های داخلی در دی ماه امسال، تأخیر داشتند و متوسط زمان تأخیر این پروازها هم ۱۰۰ دقیقه بود. با توجه به این آخرین اصلاحیه آیین نامه حقوق مسافر، درباره ی تاخیر یا لغو پروازها بصورت شفاف اطلاع رسانی کرده و مسافران می توانند مطابق با این بخشنامه، حقوق خودرا پیگیری کنند.
در این جهت محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت و گو با ایسنا درباره ی این که علت جابه جایی زمان پرواز برخی شرکت های هواپیمایی چیست، توضیح داد: برنامه پروازی ایرلاین ها مشخص است، اما احتمال دارد بلیت ها از آژانس های مسافرتی خریداری شده که خود آژانس با تغییر ساعت پرواز پیامک ارسال نماید و ایرلاین بصورت مستقیم پیامک ارسال نکرده باشد.
وی اشاره کرد: باید ببینند که این تغییر در برنامه از طرف آژانس اعلام شده یا از جانب شرکت هواپیمایی؛ اما کسانی که بصورت مستقیم از شرکت های هواپیمایی خرید کرده باشند، باید برمبنای شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت کرده اند، تاخیر در زمان پرواز به آنها اعلام گردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این که اگر علت تاخیر پیش آمده از طرف شرکت هواپیمایی باشد، تکلیف چیست، اظهار داشت: قسمتی از این تاخیرها باتوجه به شرایط پیش آمده در وضعیت فعلی قانونی می باشد و بخشی هم غیرقانونی است؛ اما در صورتیکه تاخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام نمایند که سازمان در امتداد انجام وظیقه خود به این مساله رسیدگی می کند.
منبع: faraja.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب