معاون گردشگری خبر داد؛
گردشگری نخستین بخش غرفه جمهوری اسلامی ایران در اکسپو دبی
به گزارش فراجا معاون گردشگری اظهار داشت: پاویون گردشگری ایران بعنوان درگاه ورودی، اولین بخش از 9 بلوک غرفه کشور در نمایشگاه اکسپو دبی 2021 از تاریخ 9 مهر ماه 1400 تا 11 فروردین 1401 در دبی راه اندازی.
به گزارش فراجا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری در وبینار با مدیران کل و معاونین گردشگری استانهای کشور که با حضور شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بعنوان مجری با هدف هماهنگی نهایی برنامه ها و جایگیری در ساختار کلی اکسپو دبی ۲۰۲۱ برگزار شد، گفت: پاویون جمهوری اسلامی ایران در متراژی بیش از دو هزار مترمربع از ۹ بخش یا بلوک تشکیل شده است. بخش نخست بلوک شماره یک، محل ورود و گرفتن ویزای مجازی کشور ایران و همین طور بخشی است که اطلاعات مربوط به پاویون ایران همچون نقشه، برنامه ها و غیره ارائه می شود و سپس بلوک پاویون گردشگری کشور در متراژ ۵۷ مترمربع قرار دارد که در حقیقت نخستین بلوک و محل ورود به سایر پاویون ها به شمار می آید و بازدیدکنندگان بمنظور مشاهده سایر بخش های غرفه ایران باید از بلوک گردشگری وارد شوند.
وی با تاکید بر هماهنگی و مدیریت برنامه ها طبق شعار واحد نمایشگاه اکسپو با عنوان «پیوند اذهان و خلق آینده»، اضافه کرد: ادارات کل استانی شرکت کننده در اکسپو دبی ۲۰۲۱ در تلاش باشند تا با ارائه برنامه های با کیفیت و تمرکز بر اطمینان بخشی و متقاعدسازی، ضمن ایجاد امکان معرفی شایسته جمهوری اسلامی ایران، زمینه ورود گردشگران به کشور را در آینده ای نزدیک فراهم آورند.
تیموری افزود: ۱۹۸ کشور حاضر در این رویداد مهم بین المللی علاوه بر معرفی ظرفیت ها و توانمندی های فعلی خود، آینده و چشم انداز روشن کشورشان را نیز معرفی می کنند؛ تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بهره مندی از فناوری اطلاعات در قالب اپلیکیشن ها، واقعیت افزوده و مبتنی بر استارت آپ های این حوزه منتهی به ارائه محتوای جدید به روش های نوین خواهد شد تا ظرفیت های گردشگری کشور در بلوک گردشگری ایران بعنوان بخش نخست از غرفه جمهوری اسلامی ایران ارائه شود.
معاون گردشگری با اشاره به این که اکسپو دبی فرصتی طلایی برای عرضه ظرفیت های کلیه دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها و بطور کل فعالین گردشگری کشور فراهم خواهد آورد، اشاره کرد: همه استانها و بخش های تابعه در این رویداد باید علاوه بر لحاظ کردن شعار سراسری گفته شده، سه زیرمجموعه فرصت، تحرک و پایداری را در برنامه های خود لحاظ کنند.
وی اشاره کرد: محور فرصت با ایجاد پتانسیل برای آینده ای بهتر، شامل حوزه های آموزشی، اشتغال، صنایع و سرمایه گذاری مناسب تر، محور تحرک با شناسایی بخش های تحرک پذیر و در نهایت محور پایداری با نمایش مفهوم زندگی در تعادل بر روی سیاره زمین، زیر شاخه نوآوری و شیوه های حفاظت از اکوسیستم ها، مدیریت منابع و طراحی محیط ها و سیستم های اقتصادی برای کاهش تغییرات اقلیمی و ایجاد مزایای پایدار به صورتی هر کدام در ساختار پاویون گردشگری جمهوری اسلامی ایران لحاظ خواهد شد.
تیموری در تشریح خدمات گردشگری نوین در غرفه موردنظر اظهار داشت: در فضای پاویون گردشگری با بهره گیری از پروژکتور ۳۶۰ درجه و تصاویری که با همین نوع دوربین ها گرفته می شود؛ فضای دورتادور را تصاویر پر می کند بعنوان مثال اگر کاخ گلستان را در نظر بگیریم، بازدیدکننده خودرا در داخل کاخ گلستان می بیند و به جهت اینکه فضا بیشتر القا شود از عطرهایی که قابل استشمام و با فضای آنجا یکی هستند نیز استفاده می شود.
وی همین طور در ادامه توضیح خدمات فناوری اطلاعات در غرفه گردشگری ایران؛ اضافه کرد: هر بازدیدکننده ای که وارد پاویون گردشگری می شود بلافاصله با یک اپلیکیشن پیامی به او در خصوص خوشامدگویی ارسال می شود و اعلام می کند برای اطلاعات بیشتر می تواند نرم افزاری را که لینکش فرستاده شده آپلود کند و در صورت انجام آن وارد فضای مجازی پاویون گردشگری قرار گیرد. در حقیقت این نرم افزار بستر مناسبی به شمار می آید که برای معرفی پلتفرم های الکترونیکی فعال در زمینه گردشگری و صنایع دستی به کار گرفته می شود.
معاون گردشگری افزود: در بین بلوک های مختلف پاویون ایران محلی برای اجرای نمایش ها، موسیقی، فیلم و پرفورمنس وجود دارد که از آن برای اجرای برنامه های متنوع استانها، جشنواره ها و شرکت های بخش خصوصی و هتل ها است که تمایل برای ارائه و اجرای برنامه های خود دارند؛ استفاده خواهد شد.
بنا بگفته تیموری، اتاق تجارت یا B TO B نیز در حاشیه پاویون گردشگری ایران طراحی شده است تا فعالین این حوزه بتوانند با همپای بخش خصوصی و مشتریان خود ارتباط دو سویه برقرار کنند.
وی افزود: در اختیار گرفتن ۷ روزنه چشمی از ۱۶ مورد موجود در غرفه ایران بعنوان شهر فرهنگ به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا با نگاه کردن در آن بتوانند قسمتی از میراث فرهنگی هر استان را بصورت محتوای تصویری ببینند.
معاون گردشگری اشاره کرد: استانها، مناطق آزاد و شرکت کنندگان در اکسپو ۲۰۲۰ باید محتواهایی در ۹۰ ثانیه برای هر چشمی تولید و آماده کنند که بصورت لوپ تکرار و اجرا شود.
بنا بگفته تیموری کلیه برنامه ها در پاویون گردشگری بصورت عکس، تصویر، صدا و فضاهای مجازی برای بازدیدکنندگان آماده می شود و برای توضیحات شفاهی، فرد یا افرادی از هراستان می توانند حضور داشته باشند و به بازدیدکنندگان اطلاع و توضیح دهند.
وی اضافه کرد: همین طور طبق برنامه ریزی صورت گرفته تصمیم بر آنست تا با بهره گیری از فناوری واقعیت افزوده (AR)، دیواری با عنوان دیوار برندها در غرفه گردشگری ایجاد شود. این دیوار، در حقیقت معرف مجموعه هایی از برندهایی است که برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده و تمایل دارند اطلاعات مربوط به فعالیت ها و کوشش های خودرا به بازدیدکنندگان اکسپو عرضه کنند.
تیموری همین طور از برگزاری دو جشنواره استارت آپ های گردشگری و جشنواره هتل ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران بعنوان دو رویداد مهم در حاشیه پاویون گردشگری ایران نام برد و اظهار داشت: در این دو رویداد در صورت تمایل بخش های علاقمند و فعال خصوصی در دو بخش استارت آپ های گردشگری و تأسیسات تخصصی مرتبط می توانند با تمرکز بر پتانسیل های کارآفرینی ظرفیت ها و توانمندی های خودرا عرضه و امکان ارتباط با سایر بخش های مشابه را بیابند.
منبع: فراجا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب