ابلاغ دستورالعمل نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران به گزارش فراجا معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران به ادارات کل استانی ابلاغ گردید. به گزارش فراجا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری با اشاره به این خبر اظهار داشت: دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در داخل کشور با استناد به ماده ۳ بخشنامه اجرائی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ۱۳۷۳/۴/۱۵ و اصلاحات بعدی دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در دفتر توسعه گردشگری داخلی تدوین و به ادارات کل استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ابلاغ گردید. وی اضافه کرد: مراکز اطلاعات گردشگران یکی از اجزا و مؤلفه های مؤثر در تامین اطلاعات مورد نیاز گردشگران است. مطالعه مراکز اطلاعات گردشگران در مقاصد گردشگری نشانگر آنست که هر مقصد باتوجه به گستردگی جاذبه ها، خدمات و حجم مراجعه مخاطبان به طور معمول تعداد مشخصی از این قبیل مراکز را در خود جای داده است. اندازه این مراکز بسته به نوع و حجم فعالیت هایشان از یک باجه کوچک و ساده تا ساختمان های چندین طبقه، متغیر است. در کنار اطلاع رسانی، خدمات و کارهای دیگری نیز در امتداد پاسخگویی به نیازهای گردشگران در حوزه انتخاب محل اقامت، تهیه بلیط، ویزا، تبدیل ارز خارجی و… در این مراکز صورت می پذیرد. تیموری اشاره کرد: نمونه هایی از این مراکز نیز در خارج از مقصد و در بازارهای هدف گردشگری ایجاد می شوند تا ضمن اطلاع رسانی و تسهیل سفر گروه های گردشگران به سمت مقصد تابعه خود، کارهای تبلیغاتی و بازاریابی بخش های دولتی و خصوصی مقصد در آن بازار را سامان دهی کنند. باتوجه به نقش و اهمیت این مراکز، صنعت گردشگری ایران نیز برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی گردشگران علاقمند و نیز معرفی جاذبه ها و امکانات گردشگری کشور در سطوح داخلی و بین المللی به استقرار تعداد معینی از این مراکز نیاز دارد. به گفته تیموری مراکز اطلاعات گردشگران نقش مهمی در تامین نیازها و آگاهی بخشی به گردشگران، معرفی جاذبه ها و امکانات مقصد گردشگری داشته و هر مقصد گردشگری متناسب با گستردگی جاذبه ها، خدمات و حجم مراجعه مخاطبان، نیازمند اینطور مراکز هستند و همین طور اطلاعات مخاطب شناسی بسیار مفیدی را درباره گردشگران در اختیار برنامه ریزان و سیاست گذاران گردشگری مقاصد قرار می دهد. معاون گردشگری بیان کرد: مرکز اطلاعات گردشگران به ترتیب اولویت و اهمیت در مبادی ورودی بین المللی کشور، مراکز استانها، شهرها، در محل های پر رفت و آمد گردشگران، در محل سایت ها و جاذبه های مهم گردشگری کشور تأسیس شده فعالیت می نمایند. وی اضافه کرد: در طول پروسه تدوین این دستورالعمل سعی شده تا از نتایج مطالعات تطبیقی و میدانی صورت گرفته پیرامون مراکز اطلاعات گردشگران کشورهای فرانسه، انگلستان، ژاپن، مالزی و کره جنوبی به نحو شایسته و بومی سازی شده استفاده گردد. دستورالعمل مذکور مشتمل بر (۱۶) ماده و (۱۳) تبصره از تاریخ ابلاغ توسط مقام عالی وزارت برای تمامی ذی نفعان لازم الاجرا خواهد بود. منبع: faraja.ir 1400/06/09 10:30:12 0.0 / 5 629 تگهای خبر: اقامت , ایرانگردی , بازار , تبلیغات این پست فراجا را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط بهترین انواع لپ تاپ کاربری ریسباف تغییر نکند مطالبات فعالان میراث فرهنگی اصفهان از وزیر ضرورت توقف تخریب آثار تاریخی و اصلاح قوانین رویدادهای کاخ نیاوران در دهه فجر نظرات بینندگان در مورد این پست فراجا نظر شما در مورد این پست فراجا نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۴