ابلاغ دستورالعمل نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران به گزارش فراجا معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران به ادارات کل استانی ابلاغ گردید. به گزارش فراجا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری با اشاره به این خبر اظهار داشت: دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در داخل کشور با استناد به ماده ۳ بخشنامه اجرائی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ۱۳۷۳/۴/۱۵ و اصلاحات بعدی دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در دفتر توسعه گردشگری داخلی تدوین و به ادارات کل استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ابلاغ گردید. وی اضافه کرد: مراکز اطلاعات گردشگران یکی از اجزا و مؤلفه های مؤثر در تامین اطلاعات مورد نیاز گردشگران است. مطالعه مراکز اطلاعات گردشگران در مقاصد گردشگری نشانگر آنست که هر مقصد باتوجه به گستردگی جاذبه ها، خدمات و حجم مراجعه مخاطبان به طور معمول تعداد مشخصی از این قبیل مراکز را در خود جای داده است. اندازه این مراکز بسته به نوع و حجم فعالیت هایشان از یک باجه کوچک و ساده تا ساختمان های چندین طبقه، متغیر است. در کنار اطلاع رسانی، خدمات و کارهای دیگری نیز در امتداد پاسخگویی به نیازهای گردشگران در حوزه انتخاب محل اقامت، تهیه بلیط، ویزا، تبدیل ارز خارجی و… در این مراکز صورت می پذیرد. تیموری اشاره کرد: نمونه هایی از این مراکز نیز در خارج از مقصد و در بازارهای هدف گردشگری ایجاد می شوند تا ضمن اطلاع رسانی و تسهیل سفر گروه های گردشگران به سمت مقصد تابعه خود، کارهای تبلیغاتی و بازاریابی بخش های دولتی و خصوصی مقصد در آن بازار را سامان دهی کنند. باتوجه به نقش و اهمیت این مراکز، صنعت گردشگری ایران نیز برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی گردشگران علاقمند و نیز معرفی جاذبه ها و امکانات گردشگری کشور در سطوح داخلی و بین المللی به استقرار تعداد معینی از این مراکز نیاز دارد. به گفته تیموری مراکز اطلاعات گردشگران نقش مهمی در تامین نیازها و آگاهی بخشی به گردشگران، معرفی جاذبه ها و امکانات مقصد گردشگری داشته و هر مقصد گردشگری متناسب با گستردگی جاذبه ها، خدمات و حجم مراجعه مخاطبان، نیازمند اینطور مراکز هستند و همین طور اطلاعات مخاطب شناسی بسیار مفیدی را درباره گردشگران در اختیار برنامه ریزان و سیاست گذاران گردشگری مقاصد قرار می دهد. معاون گردشگری بیان کرد: مرکز اطلاعات گردشگران به ترتیب اولویت و اهمیت در مبادی ورودی بین المللی کشور، مراکز استانها، شهرها، در محل های پر رفت و آمد گردشگران، در محل سایت ها و جاذبه های مهم گردشگری کشور تأسیس شده فعالیت می نمایند. وی اضافه کرد: در طول پروسه تدوین این دستورالعمل سعی شده تا از نتایج مطالعات تطبیقی و میدانی صورت گرفته پیرامون مراکز اطلاعات گردشگران کشورهای فرانسه، انگلستان، ژاپن، مالزی و کره جنوبی به نحو شایسته و بومی سازی شده استفاده گردد. دستورالعمل مذکور مشتمل بر (۱۶) ماده و (۱۳) تبصره از تاریخ ابلاغ توسط مقام عالی وزارت برای تمامی ذی نفعان لازم الاجرا خواهد بود. منبع: faraja.ir 1400/06/09 10:30:12 0.0 / 5 656 تگهای خبر: اقامت , ایرانگردی , بازار , تبلیغات این پست فراجا را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط بازدید سرکنسولگری های 3 کشور خارجی از برج تاریخی رادکان شهرستان چناران ثبت جهانی زیورآلات سنتی یزد، نقطه تلاقی دیپلماسی فرهنگ و اقتصاد است معرفی تهران در قالب یک جشنواره انیمیشن و پویانمایی قیمت نقره و تاثیر آن بر سرمایه گذاری آینده نظرات بینندگان در مورد این پست فراجا نظر شما در مورد این پست فراجا نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۳